Co jest największym problemem mediów? Ich odbiorcy

Co jest największym problemem mediów? Ich odbiorcyGospodarz „Szkła Kontaktowego”, dziennikarz, wykładowca dodał ponadto, że media nie mogą ignorować tego, co chce ich odbiorca. Dlatego portale, blogi, telewizja oraz radio muszą cały czas reagować na to, co ujawnia się jako potrzeba. Treści należy traktować jako „produkt”, który należy „sprzedać”. Ażeby jakikolwiek produkt można było sprzedać, ten musi być atrakcyjny dla odbiorcy, prawda? Nie jest tajemnicą fakt, że najlepiej sprzedają się te treści, które nie wymagają od konsumenta nadmiernego myślenia, skupiają się na niższych instynktach. To smutne i ryzykowne tak pisać – również człowiekowi, który w mediach pracuje (choć dziennikarzem w ścisłym tego słowa znaczeniu raczej nie jestem).
I znowu bańka informacyjna. Jakie ma ona znaczenie dla nas, na Antywebie?
Poruszając temat „upadku” mediów na Antywebie często spotykałem się ze stwierdzeniami, że „przecież nie może być aż tak źle” i że „ludzie nie mogą być aż tak głupi”. W przypadku i jednej i drugiej postawy występuje zasadniczy błąd: rzadko jesteśmy w stanie przyjąć perspektywę grupy / zjawiska o którym mówimy. Czytelnicy Antyweba to bardzo specyficzna grupa, najczęściej są to osoby pracujące w IT, interesujące się technologiami, nauką, biznesem. Co prawda wchodzą tutaj po to, żeby nieco się rozerwać, dowiedzieć czegoś nowego – ale w dalszym ciągu różnią się od „standardowego” konsumenta mediów. Chętnie narzekają na „Taniec z Gwiazdami”, nie akceptują pogoni za sensacją za wszelką cenę i mają raczej zły stosunek do portali, które… cóż. Żyją „własnym życiem”.

źródło : http://antyweb.pl/media-tabloidyzacja-odbiorcy/

%d bloggers like this: