Chmura dźwignią sprzedaży?

Chmura dźwignią sprzedaży?Cleeng to firma, dostarczająca platformę dla wydawców, którzy chcą zarządzać dostępem do swoich materiałów video, realizować streamy lub sprzedawać treści video w modelu pay-per-view (PPV), w którym płaci się za konkretny content (najczęściej są to transmisje na żywo z wydarzeń sportowych, koncertów, etc.). Firma ma klientów na całym świecie, w tym FIFA, CBC, czy Final Fantasy. Funkcjonowanie platformy takiej, jak Cleeng, wymaga ogromnej ilości pamięci i przepustowości. Na początku firma miała tradycyjną infrastrukturę w postaci serwerów dedykowanych. Wraz z rozwojem (spółka ma obecnie biura w Polsce, Holandii, Stanach Zjednoczonych i Australii), potrzebne były znacznie większe zasoby. Aby doświadczenia klientów były na najwyższym poziomie, kluczowe stały się wysoka dostępność i niezawodność platformy, zwłaszcza przy streamach koncertów gwiazd, czy transmisji głośnych wydarzeń sportowych, jak chociażby rekordowej walki Mayweather – Pacquiao, do której dostęp wykupiło w 2015 roku 4,6 mln odbiorców. W końcu wystarczy jedno niepowodzenie, aby klient stracił zaufanie i szukał usług u konkurencji.
W tej sytuacji idealnym rozwiązaniem byłoby skalowanie infrastruktury bez konieczności płacenia za zasoby, które nie są używane. Inwestycja w fizyczną infrastrukturę wymagałaby ogromnych nakładów kapitałowych. Z odsieczą przyszła jednak chmura Amazon Web Services oraz firma Hostersi, Advanced Consulting Partner chmury Amazona.
– AWS to obecnie największy dostawca chmury publicznej, od wielu lat będący liderem w zestawieniach „Magic Quadrant for Cloud infrastructure-as-a-Service” Gartnera. Korzystając z AWS, udało nam się stworzyć dla firmy Cleeng architekturę wysoce skalowaną, osiągając 10-krotnie większą wydajność ich środowiska – wyjaśnia Tomasz Dwornicki, prezes zarządu Hostersi Sp. z o.o.
– Przeprowadziliśmy testy na infrastrukturze chmurowej podczas jednego z eventów i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Dodatkowo, AWS dawał ogromne możliwości w doborze i rozwijaniu usług, ale co najważniejsze, pozwalał na rozliczanie tylko realnie wykorzystywanych zasobów – co do sekundy! – przekonuje Mateusz Tymek, jeden ze współzałożycieli firmy Cleeng.
Hostersi przygotowali i wdrożyli projekt wysoce skalowalnej i niezawodnej architektury, opartej na Amazon Web Services. Duży nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa, dostępności i niezawodności, co było jednym z kluczowych wymagań firmy Cleeng. Z tego powodu Hostersi zaimplementowali rozwiązania tzw. wysokiej dostępności (ang. HA – High Availability), zapewniające nieprzerwaną dostępność infrastruktury Cleenga oraz polityki odtwarzania awaryjnego (ang. DR – Disaster Recovery), związanej z wznowieniem działania infrastruktury serwerowej w przypadku awarii. Ważnym elementem projektu było również zapewnienie wysokiej wydajności. W efekcie stworzono infrastrukturę z możliwością automatycznego uruchomienia i zatrzymania, co zapewnia łatwą skalowalność i obsłużenie nagłego wzrostu ruchu użytkowników.
– Sprawdziliśmy naszą infrastrukturę w AWS i mamy pewność, że jesteśmy w stanie obsłużyć prawie dwa miliony transakcji na godzinę. Daje to naszym klientom gwarancję, że nasza usługa ich nie zawiedzie – mówi Mateusz Tymek z firmy Cleeng.
Infrastruktura chmurowa w Amazon Web Services daje również firmie Cleeng realne oszczędności, zwłaszcza w porównaniu z poprzednią infrastrukturą serwerów dedykowanych, za które trzeba było płacić z góry.
– Płacąc tylko za moc obliczeniową, którą faktycznie używamy, mamy więcej pieniędzy na dostarczanie wysokiej jakości usług naszym klientom. Dodatkowo oszczędzamy około 30% dzięki wykorzystaniu Amazon EC2 Reserved Instances – mówi Tymek.
– Chmura to dziś nie tylko narzędzie do robienia kopii zapasowych, ale również realne środowisko produkcyjne, które pozwala na uruchamianie środowisk bez inwestowania w kosztowną infrastrukturę. A zważywszy na fakt, że firmy IT przeznaczają przeciętnie tylko 11% swojego budżetu na nowe aplikacje, a resztę wydają na utrzymanie systemów i infrastrukturę, chmura obliczeniowa jawi się jako niezwykle ciekawe rozwiązanie – mówi Tomasz Dwornicki z Hostersi Sp. z o.o.
Cleeng to platforma e-commerce dla wideo w sieci. Dostarcza usługi związane z zarządzaniem subskrypcjami, obsługą płatności i bezpieczeństwem wideo.
Hostersi Sp. z o.o. – Advanced Consulting Partner i Channel Partner Amazon Web Services. Dostarcza rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, DevOps oraz bezpieczeństwa danych.
The post Chmura dźwignią sprzedaży? appeared first on AntyWeb.

źródło : https://antyweb.pl/chmura-dzwignia-sprzedazy/

%d bloggers like this: