Dane – czyli niesamowity wehikuł do przyszłości

Dane – czyli niesamowity wehikuł do przyszłościEra internetu rzeczy (IoT) doprowadziła do eksplozji ilości generowanych danych, do czego najmocniej przyczyniła się rewolucja mobilna. Według szacunków Boston Consulting Group liczba połączeń mobilnych ma wzrosnąć trzykrotnie w ciągu najbliższych lat – z 7,5 mld w 2017 r. do 25,1 mld w 2025.
Rewolucja zjada swoje dzieci, twierdził Georges Danton. Nie inaczej jest w tym przypadku – popularyzacja dostępu do sieci oraz ciepłe przyjęcie przez konsumentów coraz większej ilości: czujników, sensorów, urządzeń monitorujących naszą aktywność, posługujących się geolokalizacją czy wprowadzenie systemów do rozpoznawania twarzy sprawiły, że ludzie decydując się na przekroczenie progu internetu, automatycznie zrzekli się anonimowości. To tak jakbyśmy pojawili się na przyjęciu na którym nikogo nie kojarzymy, a mamy wrażenie, że wszyscy znają nas.
Sprawdź inne publikacje eksperckie na Antyweb:
Aspekty prawne tokenów personalnych – analiza
Token Ethereum – ERC20. Czym są tokeny i jak je tworzyć?
Mimo, że jest to proces ciągły, który postępował małymi kroczkami, pozbawiony “wybuchowego” charakteru to dopiero teraz ludzie zdają się go zauważać. Zaczęto dostrzegać potrzebę usankcjonowania tej struktury. Powstały w związku z tym kolejne inicjatywy legislacyjne – RODO czy bliźniacze The California Consumer Privacy Act. Do tego dochodzi zaostrzona polityka w zakresie wykorzystywania plików Cookies i inne obowiązki informacyjne, gdzie strony internetowe swoim layoutem zaczynają przypominać opakowanie leku, bądź paczki papierosów.
A to jeszcze nie koniec, gdyż na horyzoncie pojawia się długo oczekiwane wdrożenie technologii 5G – która ma nie tylko zwiększyć szybkość internetu mobilnego, ale i jakość sieci komórkowych – przez co umożliwi generowanie, gromadzenie i też zużycie większej ilości danych niż kiedykolwiek wcześniej. Niektóre szacunki, takie jak ta firmy Ericsson, przewidują, że do 2024 roku 1,5 miliarda użytkowników będzie posiadało dostęp do sieci 5G, a zasięg obejmie ponad 40% ludności świata.
Więcej punktów stycznych użytkownika z siecią to rosnąca ilość danych. Dynamicznie rośnie też wartość rynku danych. Zgodnie z raportem OnAudience.com wartość globalnego rynku danych ma w tym roku osiągnąć 26 mld dolarów, co daje ponad 26% wzrost rok do roku. Również polski rynek danych rośnie w tempie dwucyfrowym. W 2019 r. Jego wartość ma osiągnąć ponad 37 mln dolarów, co stanowi niemal 77% wzrost rok do roku. Dynamika wrostu wartości danych nie dziwi. Już od dawna mówi się, że dane są walutą XXI wieku, odpowiednio przetworzone, stanowią podstawę do edukacji o naszym odbiorcy, a to skutkuje lepszym ukierunkowaniem i zrozumieniem jego potrzeb, co jest kluczem do sukcesu w sprzedaży wszelkich dóbr.
Doskonale wiedział o tym mistrz współczesnego marketingu – Steve Jobs, ekscentryczny wizjoner kierował się wieloma osobliwymi zasadami, jednak dwie z nich z pewnością odcisnęły swój ślad na świecie marketingu i w pewien sposób ich przekaz jest uniwersalny: Twórz absolutnie niesamowite doznania oraz Doprowadź przekaz do perfekcji. W jaki sposób? Oferując bardziej złożone funkcje personalizacji, pozwalając na łączenie nawyków konsumpcyjnych on-line i offline, a także oferując możliwość podejmowania mądrzejszych decyzji biznesowych i lepszego wglądu w biznes. A będzie ku temu wiele okazji, ponieważ szacuje się, że tylko w 2018 wytworzyliśmy około 2,5 kwintyliona bajtów danych, co odpowiadało 90% wszystkich wygenerowanych danych odkąd powstał internet.

źródło : https://antyweb.pl/dane-big-data-przyszlosc/

%d bloggers like this: