Facebook i Twitter z poważnymi zmianami. Manipulacje w reklamach będą trudniejsze

Facebook i Twitter z poważnymi zmianami. Manipulacje w reklamach będą trudniejszePrzełom lat 2017 / 2018 ukazał nam jak bardzo może być manipulowana opinia publiczna za pomocą mediów społecznościowych. Afera Cambridge Analytica dotyczyła jedynie nieprawidłowego użycia danych – wiadomo jednak, że przed tym, w trakcie kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa instytucje powiązane z Kremlem polaryzowały społeczeństwa i dostarczały użytkownikom SM fałszywe treści, również dystrybuowane w ramach sponsorowanych kanałów w owych mediach. Twitter opublikował obszerny raport na ten temat wskazując na udział Rosjan – Facebook podobnie wydawał się być „zaangażowany” w działania podejrzanych instytucji, farm trolli oraz inżynierów społecznych. Aby przeciwdziałać tego typu procederom, zdecydowano się wprowadzić poważne zmiany do transparentności działalności komercyjnych stron oraz powiązanych z nimi reklam.
Facebook powie Ci jakie reklamy udostępnia dana strona i kto je wykupił
Użytkownicy mogą uzyskać informacje na temat kampanii aktualnie prowadzonych przez konkretne strony. Nawet, jeżeli konkretna osoba nie widziała rzeczonych reklam, będzie mogła uzyskać o nich stosowne informacje. Jeżeli użytkownik uzna, że dana treść sponsorowana jest „podejrzana”, będzie mógł zgłosić ją do ponownej weryfikacji Facebookowi. Odpowiedni pion będzie zobowiązany wtedy sprawdzić, czy materiał jest zgodny ze standardami.

źródło : https://antyweb.pl/facebook-twitter-reklamy/

%d bloggers like this: