Jeszcze więcej Emirates. W Polsce? Nie, skorzystają sąsiedzi

Jeszcze więcej Emirates. W Polsce? Nie, skorzystają sąsiedziEmirackie Superjumbo i Triple Seven nad Wełtawą
Emirates jest obecny na czeskim rynku od ośmiu lat, przewożąc w tym czasie ok. 1,7 mln pasażerów. Dzięki wzmocnieniu siatki połączeń z czeską stolicą o wspomnianego Boeinga 777-300ER Emirates zwiększy swoje możliwości przewozowe na tej trasie o ponad ćwierć miliona pasażerów rocznie. Jednorazowo będzie mogło ich gościć na pokładzie trzystu sześćdziesięciu, z czego 8 będzie mogło wybrać prywatne kabiny w pierwszej klasie, kolejnych 42 miejsca w klasie biznesowej, a pozostałych 310 fotele w klasie ekonomicznej.
Jeszcze do niedawna czeska Praga obsługiwała rocznie większy wolumen ruchu pasażerskiego niż rodzime lotnisko Chopina. Pierwszy raz zmieniło się to w 2013 roku, kiedy Warszawa odprawiła w pierwszym półroczu ponad 5 mln podróżnych, a port lotniczy im. Vaclava Havla o ok. 200 tys. gości mniej. Potem przez kolejne trzy lata Praga znów wysforowała się przed Warszawę.
Obecnie oba porty lotnicze idą łeb w łeb. Za cały ubiegły rok Warszawa zanotowała 15,73 mln podróżnych, podczas gdy w stolicy naszych południowych sąsiadów obsłużono ok. 300 tys. mniej gości. W zestawieniu najbardziej uczęszczanych europejskich portów wynik ten plasuje Warszawę na 36. miejscu, jedno oczko wyżej niż Pragę. Lotnisko Chopina notuje jednocześnie wyższą o 5 punktów procentowych dynamikę wzrostu niż jego rywal zza południowej granicy.

źródło : https://antyweb.pl/jeszcze-wiecej-emirates-w-czechach-nie-w-polsce/

%d bloggers like this: