Ludzie mają w poważaniu to jak działa newsfeed. To jest dramat

Ludzie mają w poważaniu to jak działa newsfeed. To jest dramatWedług Pew Research Center użytkownicy kompletnie nie rozumieją mechanizmów działania rządzących newsfeedem. Co gorsza – to ponad połowa dorosłych użytkowników platformy (53 procent). Niekoniecznie zaskakujące jest to, że ludzie „po pięćdziesiątce” nie zdają sobie sprawy z tego jak on działa (jedynie 38 procent uważa, że wie jak on działa). Wszystko to dlatego, że Facebook jest absolutnie nietransparentny w zakresie tego jak w ogóle funkcjonuje dobór treści w głównym kanale dystrybucyjnym.
Użytkownicy więc kompletnie nie zdają sobie sprawy z tego, że newsfeed składa się z takich treści, które mają największą szansę na to, że będą dla nich interesujące. Co więcej, podobnie dzieje się również z reklamami, które pojawiają się w platformie – prezentowane są takie, które najpewniej zaangażują użytkownika.

źródło : https://antyweb.pl/newsfeed-facebook-badanie/

%d bloggers like this: