Play trzeci kwartał z rzędu na minusie przy przenoszeniu numerów – skończyła się dobra passa

Play trzeci kwartał z rzędu na minusie przy przenoszeniu numerów – skończyła się dobra passaSkończyło się to dokładnie po I kwartale 2018 roku, kiedy to po raz pierwszy w historii Play skończył kwartał na minusie (nieznacznym, bo -1047).

I kwartał 2018 roku
Nazwa Dostawcy Usług
Dawca
Biorca
Bilans
Orange
136614
118002
-18612
Play
153158
152111
-1047
Plus
94404
96181
1777
T-Mobile
101096
96701
-4395

 
To można było uznać za wypadek przy pracy, ale gdy po kolejnym, II kwartale 2018 r. sytuacja się powtórzyła i to ze znacznie gorszym bilansem przy przenoszeniu numerów, bo -14503, wiadomo było, że zaczął się odwrót od tego operatora.

II kwartał 2018 roku
Nazwa Dostawcy Usług
Dawca
Biorca
Bilans
Orange
112077
91691
-20386
Play
134464
119961
-14503
Plus
78124
78776
652
T-Mobile
81314
87374
6060

 
Trwa on nadal, III kwartał Play skończył z wynikiem -22475 numerów. Na co złożyło się przyjęcie 121449 numerów i oddanie konkurencji 143924 numerów. Nie pomogła nawet promocja, ogłoszona w ostatnim tygodniu września – Absolutne 0 zł przez pół roku dla przenoszących numer do Play, kiedy to podejrzewałem, że spowodowana była kiepskim bilansem. Równie kiepski miesiąc miał Orange, który z kolei przyjął tylko 93238, a oddał aż 117195, co dało na minusie -23957.

III kwartał 2018 roku
Nazwa Dostawcy Usług
Dawca
Biorca
Bilans
Orange
117195
93238
-23957
Play
143924
121449
-22475
Plus
81297
92150
10853
T-Mobile
88870
89010
140

 
Najlepiej wypadł w III kwartale Plus, który oddał 81297 numerów, ale przyjął 92150, w rezultacie skończył kwartał z 10853 numerów na plusie. Nieco słabiej T-Mobile, choć też na plusie 140 numerów, na co się złożyło oddanie 88870 numerów i odebranie 89010 numerów.
Jak wygląda sytuacja z największymi operatorami wirtualnymi? Najpierw spójrzmy na poprzednie kwartały.

I kwartał 2018
Nazwa Dostawcy Usług
Dawca
Biorca
Bilans
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.
11276
8607
-2669
Multimedia Polska S.A.
4
158
154
Vectra S.A.
15
1086
1071
Telestrada S.A. (Lajt Mobile)
872
2188
1316
VikingCo Poland Sp. z o. o.
765
2325
1560
Netia S.A
637
2768
2131
ITI Neovision S.A. (nc+ mobile)
105
3487
3382
AERO 2 Sp. z o.o (a2mobile)
1122
7840
6718
PREMIUM MOBILE S.A.
1523
12160
10637

 

II kwartał 2018
Nazwa Dostawcy Usług
Dawca
Biorca
Bilans
Multimedia Polska S.A.
6
107
101
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.
8186
7090
-1096
Telestrada S.A. (Lajt Mobile)
1001
1614
613
Vectra S.A.
19
1217
1198
VikingCo Poland Sp. z o. o.
636
1892
1256
Netia S.A
740
2622
1882
ITI Neovision S.A. (nc+ mobile)
53
3033
2980
AERO 2 Sp. z o.o (a2mobile)
1117
6011
4894
PREMIUM MOBILE S.A.
1470
14919
13449

 
Poprzednie dwa kwartały pokazały dominację Premium Mobile wśród mniejszych operatorów, którego goni a2mobile oraz kiepskie wyniki Virgin Mobile, który co kwartał jest na minusie.

III kwartał 2018 roku
Nazwa Dostawcy Usług
Dawca
Biorca
Bilans
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.
8589
7592
-997
Multimedia Polska S.A.
69
4260
4191
Vectra S.A.
25
1432
1407
Telestrada S.A. (Lajt Mobile)
985
1372
387
VikingCo Poland Sp. z o. o.
495
3101
2606
Netia S.A
751
2800
2049
ITI Neovision S.A. (nc+ mobile)
74
4034
3960
AERO 2 Sp. z o.o (a2mobile)
1208
5749
4541
PREMIUM MOBILE S.A.
1898
17574
15676

 
Jeśli chodzi o Premium Mobile i a2mobile sytuacja w III kwartale nie uległa zmianie, nadal notują podobne wyniki jak w poprzednich dwóch, ale poprawiła się nieco sytuacja Virgin Mobile, który nadal jest na minusie, ale zeszedł już poniżej tysiąca.
Na koniec, wracając jeszcze do operatorów strukturalnych rzecznik Play Marcin Gruszką zdążył już skomentować wyniki Play. W swoim komentarzu zapewnił, że w przypadku ofert abonamentowych Play jest na plusie i przypomniał wszystkim, że raport UKE nie rozgranicza numerów postpaid i prepaid.
Zakładam, że dziś pojawi się sporo komentarzy na temat raportu MNP po Q3. Z naszej strony jedna, ale ważna dla nas informacja. Raport nie pokazuje podziału na prepaid i postpaid a dla nas ma to zasadnicze znaczenie. Ważna informacja dla wszystkich zainteresowanych. PLAY utrzymuje pozytywny bilans w MNP w segmencie postpaid.
Ktoś zapyta o rynek prepaid. No cóż tutaj konkurencja jest ogromna i klienci bardzo często migrują. Fajnie, że system działa w taki przyjazny dla klientów sposób. Kiedyś częściej dziś to nie zwykłe rzadka sytuacja kiedy klient ma z tym problem.
Osobiście uważam jednak, że raport ten nie ma odzwierciedlać stanu posiadania numerów, Play wiadomo jest tu cały czas liderem od roku, pokazuje tylko ogólne nastroje klientów, którzy przechodzą pomiędzy operatorami, szukając lepszej oferty dla siebie. Zasady sporządzania raportu są cały czas takie same i wcześniej przy dobrym bilansie co kwartał, rzecznik Play nie uczulał nikogo na kwestię rozdzielenia abo od karty.
Źródło: UKE.
Photo: ifeelstock/Depositphotos

The post Play trzeci kwartał z rzędu na minusie przy przenoszeniu numerów – skończyła się dobra passa appeared first on AntyWeb.

źródło : https://antyweb.pl/play-przenoszenie-numerow/

%d bloggers like this: