Prawie milion Polaków więcej niż rok temu słucha radia FM w aucie. Spotify nie działa?

Prawie milion Polaków więcej niż rok temu słucha radia FM w aucie. Spotify nie działa?Jestem fanem radia FM o wczesnych lat dziecięcych, zostało mi to do dziś, mimo spadku jakości największych rozgłośni nie mogę sobie wyobrazić dnia pracy bez radia FM w tle, podobnie przed zaśnięciem. Okazuje się, że ma tak większość Polaków, którzy nie rozstają się radiem przez cały tydzień.

Każdego dnia radia FM słucha 21,8 mln Polaków, w weekendy 20,2 mln, a od poniedziałku do piątku aż 22,4 mln. Największe wzrosty zanotował zwyczaj słuchania radia FM w samochodzie, aż o 836 tysięcy słuchaczy więcej niż w 2017 roku i w dni powszednie w pracy – o 211 tysięcy.

Szczególnie warto zwrócić uwagę na rekordową słuchalność radia w samochodzie, która w dni powszednie przekroczyła 12 mln słuchaczy i jest o krok od wyprzedzenia głównego miejsca słuchania radia w Polsce jakim od lat pozostaje dom. Ta detronizacja może się dokonać już w 2019 r. Najpewniej dojdzie do niej, jeśli dynamika wzrostu słuchaczy w samochodzie w 2018 r. (wzrost o 7,5 proc. w dni powszednie) utrzyma się na podobnym poziomie także w 2019r.

Patrząc na wykres godzinowy, wyraźnie widać wzrosty w słuchaniu radia FM w samochodzie w godzinach dojazdów i powrotów z pracy, pomiędzy góruje czas na słuchanie go w pracy.

Niemniej liczba słuchaczy w pracy jest niewspółmierna do liczby słuchaczy radia w aucie i w domu, te opcje dzielą między siebie praktycznie całość statystyk. Wzrasta też średni czas słuchania radia na słuchacza, w 2018 roku wyniósł on 4,32h dziennie, najdłużej słuchamy go w pracy, w domu połowę krócej.

Jak ten czas słuchania rozkłada się w ciągu dnia? Najwięcej słuchaczy jest około godziny 8:00 – 9,6 mln, na zwyczajowy czas pracy do 16:00 liczba ta oscyluje poniżej 8 mln słuchaczy każdej godziny. Rozkład godzinowy w 2018 roku praktycznie nie różnie się od tego rok wcześniej.

Ciekawie układa się podział na płeć, jedynie nieco ponad 30% kobiet słucha radia w samochodzie, kiedy mężczyzn jest dokładnie połowa. Proporcje te odwracają się w przypadku słuchania radia FM w domu, kiedy to więcej kobiet lubi go posłuchać w zaciszu domowym.

Jak z lojalnością? Ponad połowa słuchaczy radia FM jest wierna jednej stacji, 83,2% słucha nie więcej niż dwóch stacji, prawdopodobnie jedna stacja dla nich jest czysto informacyjna, druga do słuchania muzyki.
A jakich stacji fm słuchaliśmy najchętniej w zeszłym rokiem w porównaniu z 2017 rokiem? To porównanie odpowie Wam na to pytanie dokładnie, zaskoczenia od lat tu nie ma, no chyba, że spadająca na łeb na szyje słuchalność stacji publicznego radia, ale w perspektywie 2017/2018 roku nie jest to tak widoczne.

Ogólnopolskie stacje radiowe
październik – grudzień 2017
październik – grudzień 2018
Radio RMF FM
26,60%
26,00%
Radio ZET
12,40%
12,70%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia
6,90%
5,90%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia
6,10%
5,60%
VOX
3,80%
4,00%
Radio TOK FM
2,00%
2,10%
AntyRadio
1,90%
1,80%
Radio Maryja
1,90%
1,80%
RMF Classic
1,30%
1,70%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia
0,60%
0,60%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka – Program 4 Polskiego Radia
0,60%
0,60%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN
0,30%
0,30%

 
Źródło: I Love Radio.
Foto: Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.
The post Prawie milion Polaków więcej niż rok temu słucha radia FM w aucie. Spotify nie działa? appeared first on AntyWeb.

źródło : https://antyweb.pl/12-mln-polakow-slucha-radia-fm-w-samochodzie/

%d bloggers like this: