Rebtel nie ma dobrej passy. Czytelnicy informują o problemach z wyciekiem danych klientów

Rebtel nie ma dobrej passy. Czytelnicy informują o problemach z wyciekiem danych klientówWszyscy kochamy to co tanie, albo — najlepiej — darmowe. Ani trochę więc nie dziwi mnie to, że oferta Rebtel cieszy się tak wielką popularnością. Jednak nie da się ukryć, że operator nie ma w ostatnich dniach dobrej passy: klienci czekają po trzy tygodnie na przeniesienie numeru, sam Rebtel przeprasza i… przyznaje że nie był w stanie sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu ze strony polskich klientów. Ale na tym jeszcze nie koniec — nasz czytelnik poinformował nas właśnie o wiadomości, którą otrzymał od operatora. Dotyczy ona… problemów z bezpieczeństwem. Okazało się, że firma rozesłała złe karty SIM — przez co nowi klienci mogli zalogować się do kont w usłudze MyRebtel innych użytkowników.
Ustaliliśmy, że część nowych klientów Rebtel otrzymała nieprawidłowe karty SIM (posiadające ten sam numer telefonu jak niektórzy obecni klienci), w rezultacie, w niektórych przypadkach nowi klienci mieli możliwość zalogowania się do konta „MyRebtel” i za jego pośrednictwem mogli otrzymać dostęp do niektórych danych osobowych obecnych klientów (takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny, dane o połączeniach, niepełne dane dotyczące numeru karty kredytowej poprzedniego użytkownika (jedynie cztery ostatnie cyfry). Na chwilę obecną nie mamy żadnych sygnałów, że Pana/Pani dane osobowe zostały upublicznione lub wykorzystane, jednakże w celu zachowania transparentności pragniemy poinformować Pana/Panią o zaistniałej sytuacji, ponieważ uważamy, że Pana/Pani konto Rebtel może znajdować się w grupie kont powiązanych z niepoprawnie doręczonymi kartami SIM.

źródło : https://antyweb.pl/rebtel-bezpieczenstwo-zle-karty/

%d bloggers like this: