Z czym nie radzą sobie początkujący przedsiębiorcy?

Z czym nie radzą sobie początkujący przedsiębiorcy?Autorem tekstu jest Grzegorz Kubera
Pierwszy i podstawowy problem to nieumiejętność tworzenia skutecznych ofert handlowych i blokada przed kontaktem z obcymi ludźmi, czyli potencjalnymi klientami. Nie wiemy co napisać i zamieścić w pierwszym e-mailu z propozycją współpracy, obawiamy się odrzucenia lub krytyki. Myślimy sobie: „Dlaczego ta firma miałaby kupić coś ode mnie?”, „Czy na to zasługuję?”, „Czy aby moje produkty/usługi nie są za drogie lub za słabej jakości?”.
Przez to, że nie mamy pewności co do własnej firmy i oferty, robimy to, co robi większość początkujących przedsiębiorców: przenosimy komunikację na siebie, zamiast na klienta.
I tak, zaczynamy pisać o sobie, niejako tworząc laurkę dla własnej firmy i tylko taką wiadomość jesteśmy w stanie zaakceptować i wysłać, bo po jej lekturze stwierdzamy: „No dobra, to powinno ich przekonać!”.
Oto przykład oferty jaką otrzymałem niedawno od zupełnie obcej firmy:
 
„Tytuł e-maila: Propozycja współpracy
Treść:
Witam serdecznie,
zwracam się do Państwa w sprawie stworzenia innowacyjnej, interaktywnej i wyróżniającej się na tle konkurencji witryny. Wykonujemy strony i sklepy internetowe, które dzięki dedykowanym aplikacjom  nastawione są na zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych Klientów dla Państwa marki.
Wiem, że takich propozycji otrzymują Państwo bardzo dużo, dlatego — szanując Państwa czas — wszelkie konkrety poniżej.
Co nas wyróżnia?
Nasze witryny potrafią trwale identyfikować internautów odwiedzających Państwa witrynę (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz profil sprzedażowy danego Klienta).
Wykonujemy strony nastawione na generowanie zysku dla Państwa marki i zorientowane na konkretny cel (sprzedaż, poznanie przez klienta marki lub jego kontakt).
Internauta (za pośrednictwem strony) może błyskawicznie nawiązać połączenie telefoniczne z Państwa handlowcami.
Do pracy nad danym projektem zostanie przydzielony wybrany zespół specjalistów, a ich działania koordynuje jedna osoba (pozostająca z Państwem w bezpośrednim kontakcie) Opiekun Realizacji.
Zanim rozpoczniemy działania, prześledzimy i przeanalizujemy Państwa branżę, konkurencję i grupę docelową.
Nasze strony są projektowane, autorskie i dedykowane dla danej marki.
Wykonujemy indywidualny projekt i pracujemy nad nim do całkowitej akceptacji graficznej z Państwa strony.
Koszt witryny jest jednowyrazowy, nie ma ukrytych opłat – w cenie otrzymują Państwo dostęp do API i baz danych oraz nielimitowane: ilości produktów, treści, zamówień, wizyt, etc.
Opiekun Realizacji przeprowadzi dla Państwa szkolenie w zakresie zarządzania swoim serwisem.
Bierzemy całkowitą odpowiedzialność za wykonane serwisy! Nasze strony objęte są dożywotnim wsparciem technicznym ze strony naszych specjalistów.
Witryny stanową Państwa własność – dzięki czemu można je dowolnie rozbudowywać podczas użytkowania.
Co oczywiste, podczas pracy:
wdrożymy każdą potrzebną wtyczkę czy funkcjonalność,
serwis będzie dobrze wyglądać na każdym urządzeniu mobilnym,
nie wybieramy między wyglądem a funkcjonalnością — oba aspekty są kluczowe. Wizerunek musi odpowiadać klientom, a droga do poszukiwanej informacji / produktu musi być możliwie skrócona,
tworzymy zarówno proste serwisy, jak i bardzo zaawansowane portale. Wiele z naszych autorskich rozwiązań zastąpiło pracę człowieka,
możemy zająć się również hostingiem, rejestracją domeny, dostosowaniem serwisu do wymogów RODO, certyfikatem SSL, zapewnić bezpieczeństwo witryny – wszystko w jednym miejscu.
Od 11 lat tworzymy strony, e-sklepy, portale dedykowane i aplikacje mobilne dla naszych klientów. W swoim portfolio mamy ponad 1500 różnorodnych projektów dla małych, średnich firm oraz wielkich światowych marek.
Branża IT ewoluuje nieustannie, tworząc nowe opcje i możliwości. Chętnie pomożemy Państwu wprowadzić do swojej marki najnowocześniejsze rozwiązania i pokażemy, jak zbudować swój wizerunek w sieci – wygenerować większe obroty firmy.
Więcej informacji oraz przykładowe realizacje znajdą Państwo na naszej stronie internetowej.
W razie pytać jesteśmy do dyspozycji i zachęcamy do bezpośredniego kontaktu – telefonicznego lub mailowego.”
 
Gdzie tutaj jest indywidualne podejście do klienta? Gdzie dowód na to, że ta firma faktycznie zainteresowała się moimi problemami albo chce je poznać i zaproponować rozwiązanie? Ano nie ma. Treść z oferty to w zasadzie 95 proc. informacji na temat tej firmy i 5 proc. informacji na temat mojej.
Tymczasem klient, zwłaszcza w obecnych czasach, w wiadomościach tego typu doszukuje się zawsze odpowiedzi na pytanie: „Co ja będę z tego miał?”. Powyższa oferta sugeruje, że możemy mieć z tego „innowacyjną, interaktywną i wyróżniającą się na tle konkurencji witrynę”. Ale czy ktoś najpierw zadał sobie trud, aby przekonać mnie czy faktycznie potrzebna mi nowa strona? Albo zasugerował, że wprowadzenie pewnych zmian powinno zapewnić konkretne korzyści, takie jak większa sprzedaż czy ruch potencjalnych klientów?

źródło : https://antyweb.pl/z-czym-nie-radza-sobie-poczatkujacy-przedsiebiorcy/

%d bloggers like this: